TRAČ KAO STILSKA
OKOSNICA JADRANKE KOSOR
Sve izbore koje je izgubila nije izgubila ona nego promašen medijski diskurs
Živimo u sustavu u kojemu jedan naslov članka u jednim
novinama polemizira s drugim naslovom u drugim novinama (ili na nekom drugom
mediju). Oprema jednih novina polemizira s opremom drugih novina. Nevažno je
što se u tekstu nalazi nešto drugo (tko čita tekstove). Igra naslova perpetum je mobile stalne proizvodnje krvi u medijima.
Umjesto da se suprotstavljaju takvoj tendenciji, političari
nerijetko svojim ishitrenim formulacijama, bahatošću ili površnošću – pomažu pretvaranju
politike u razgovor gluhih pa i u trač.
Najveću uslugu traču kao stilskoj formi u politici učinila je
Jadranka Kosor. Čak i onda kada je pokušavala zagovarati načelne stvari činila
je to pristupom koji se nije razlikovao od razgovora prisnih ljudi uz kavu.
Uvučena u svijet politike, gospođa Kosor nastavila je govoriti u radijski
mikrofon i ispunjavati eter svojim mudrostima. No, patetika koja je prolazila u
vrijeme rata i apeliranje na emocije u pričama o braniteljima u to vrijeme (što
je vjerojatno privuklo njenog mecenu Tuđmana) i što je Jadranka Kosor radila
dobro – pokazalo se potpuno promašenim u poratno doba.
Sve izbore koje je izgubila nije izgubila ona nego promašen
medijski diskurs. Samouvjerenost bez pokrića, opterećenost vlastitim emocijama,
pripisivanje vlastitih neuspjeha u komuniciranju drugima i konstantno spuštanje
razine iznošenja političkih stavova na razinu trača – morali su rezultirati
njenim definitivnim odlaskom. Komercijalna je televizijska kuća po mjeri
budućnosti oblika komuniciranja koji je uzgajala i širila Jadranka Kosor.
Nema komentara:
Objavi komentar