NE VJERUJ BIZNISMENIMA U POLITICI!
Kerum i Čačić samo su medijski najprisutniji, ali nisu ni najveći niti najcrnji primjeri.
Politika je u tranzicijsko doba prepoznata kao 'sredstvo
nastavljanja biznisa drugim sredstvima'. Otuda ne čudi veliki broj političara
koji su svoju pripremljenost za politiku dokazivali svojim minulim radom u
poduzetničkim vodama. Kerum i Čačić samo
su medijski najprisutniji, ali nisu ni najveći niti najcrnji primjeri. Najveći
su poslovi već napravljeni i dobro su kamuflirani.
Blizina budžeta, mogućnost manipuliranja natječajima,
otvorenost za postavljanje svojih ljudi na mjesta odlučivanja o velikim
sredstvima, podešavanje političkih programa prema potrebama i mogućnostima
vlastitih tvrtki, poticaji – sve je to samo dio mehanizama scenarija
pretvaranja politike u instrument interesa pojedinaca u politici a samim tim
sveukupno i čitavih političkih stranaka (kao mreža interesa) u 'korporacije s
posebno velikim potrebama'.
Naivnost glasača da će netko tko je u tranzicijsko doba
napravio veliki biznis biti voljan i sposoban pokrenuti i poslove važne za opće
dobro – temelji se na zaboravu da su gotovo u pravilu svi ti veliki poslovi
bili s vlastitom državom (u ratu ili nakon njega) odnosno da je profit isisan
iz budžeta u kojega smo svi mi (glasači) uplaćivali.
Zaslijepljeni slikama ferraryja i jahti glasači padaju u
propagandni mehanizam. Poistovjećuju
njihov poslovni uspjeh s vlastitom budućnošću. Vjeruju u magičnu formulu koja
je pomogla tim poslovnim ljudima, ne uviđajući da im pružaju šansu da još
jednostavnije nastave ono što su do sada radili – prelijevati iz budžeta u
vlastite tvrtke.
Sead Alić
Nema komentara:
Objavi komentar