10.7.13

KOMUNIKACIJSKI STAMPEDO

KOMUNIKACIJSKI STAMPEDO


Upravljanje na temelju posjedovanja važnih informacije danas je izraslo u upravljanje posredstvom distribuiranja. Množina je zamijenila ono bitno. Informacija je postala sve, a samim tim zapravo ništa. Ušli smo u doba kojemu ćemo morati pomjerati granice gramatike i mijenjati diskurse da bismo se probili kroz ideološke zamke novog na medijima utemeljenog kolonijalizma.
U tom smislu za početak predlažem rečenicu: Čovjek je postao množina![1]
 Ova nezgrapna rečenica u kojoj čovjek prelazi u gramatički oblik izraz je sveukupnih promjena u čovjeku uslijed utjecaja umnažanja, umrežavanja, globalnog komuniciranja, masmedijskog zavođenja i manipuliranja.
Ova nas rečenica uvodi u područje masovne psihologije masmedija, područje koje nam razotkriva fašistoidno unificiranje ljudskih pokušaja posredstvom masmedija.
Lakoća umnažanja i distribuiranja (multi)medijskih uradaka (koja je povremeno uistinu nepodnošljiva) otkrila je ljudskom biću da smo u dobu u kojemu se naziru nova pravila i novi odnosi:
Vidljivost zamjenjuje vrijednost.
Učestalost u medijskoj razmjeni (bilo čega) postaje argumentom.
Misaono argumentiranje postalo je samo dijelom medijske igre u kojoj intelektualci glume da misle, a mediji glume da informiraju.



[1] Paolo Virno u Gramatici mnoštva kaže: „Upotrijebio sam pojam 'mnoštvo' kako bih jednim jedinstvenim terminom obuhvatio forme života i jezične igre koje karakteriziraju našu epohu.“ Paolo Virno, Gramatika mnoštva,  Naklada Jesenski i Turk, Zagreb 2004, str.113