POLITIČKA LAŽ
Istina
politike kao takve. Do izražaja naročit dolazi u političkim kampanjama kada
istina politike kao takve postavlja temelje novim vladarima. Politička laž je
oblik beskompromisnog kazivanja istine
zaobilaznim putem – grozomornim lažima.
Što
je politička laž veća u nju je lakše povjerovati. Teško je naime ne vjerovati u
nešto tko veliko kao što je grozomorno velika laž.
Političke
laži izgovaraju ljudi koji se bore za istinu i boljitak svih nas. Zbog toga ih
uvijek iznova biramo. Da nam ponovno izgovaraju svoje grozomorne laži.
Laži
se uglavnom izgovaraju pred kamerama. Time se pospješuje privid da se govori
istina, jer kamere nikad ne lažu…
RELIGIJSKA LAŽ
Laž
religije kao takve koja duhovno i unutarnje pretvara u navijačko i političko.
Religijske laži izgovaraju ljudi koji se kunu u Boga ali u njega ne vjeruju.
Ponekada to mogu biti ljudi koji misle da vjeruju, ali sve što rade - rade
protiv njega.
Religijske
laži dijele nebo, daju Bogu različita imena, uzgajaju zlatnu telad, šalju ljude
u ratove u kojima će ubijati druge ljude, ne ustaju protiv nepravednog
grozomornog bogatstva onog dijela populacije od kojega primaju najveće
donacije.
Religijska
laž želi brendirati travu, pijesak, vodu, more, kamen, sitne i krupne životinje
na određenom teritoriju. To je oblik religijske laži primjeren suvremenim
marketinškim trendovima.
Laž
u ime religije izravna je posljedica religijske laži. Svijet u kojemu bi bila
važna supstanca, dakle vjera sama, mogao bi biti samo pošten svijet bez
nejednakosti, ubijanja, zlostavljanja, ratovanja, izrabljivanja. Takav svijet
do sada nismo upoznali. Kao posljedicu danas imamo i laž u ime religije kada se
plaćeni ili naprosto bolesni ljudi pozivaju na religiju da bi imali opravdanje
ubijati. Ne vide da time samo potvrđuju tisućljećima staru tradiciju religijske
laži.
POSLOVNA LAŽ
Istina
poslovanja u svijetu u kojemu je čovjek čovjeku sredstvo izrabljivanja a ne
cilj. Poslovna laž je pretpostavka svakog poslovnog razgovora jer je
pretpostavka realiziranja takvog ugovora koji će omogućiti veći profit.
Postoje
male, srednje i velike poslovne laži. Za male poslovne laži ide se na duži
odmor u zatvor. Za srednje velike poslovne laži gule se krumpiri ili se ide na
uvjetnu kaznu. Velike poslovne laži prolaze nekažnjeno jer spadaju u kategoriju
grozomorno velikih laži a, kako je pokazano na primjeru političke laži - Teško je ne vjerovati u nešto tko veliko kao što je
grozomorno velika laž.
Poslovna
carstva su carstva poslovnih laži. Interesantan je paradoks da što su ta
carstva veća broj laži može biti manji. Tomu se ne treba čuditi imajući na umu teoriju
brojeva, teoriju skupova ili teoriju ljudi svakodnevno pretvaranih u idiote.
ODGOJNO-OBRAZOVNA LAŽ
Laž
suvremenog odgoja i obrazovanja. Temelji se na aksiomu koji kaže da je lakše
izaći na kraj s poslušnikom koji ništa ne zna nego s 'odgajanikom' koji ne zna
prestati s pitanjima. Odgojno-obrazovna laž da djelu je od vrtića do akademija
znanosti. Poštuje se i izvrsnim ocjenama nagrađuje konformizam, 'odmjerenost',
poslušnost, znanje uvlačenja, cinkanje, nekompliciranje, netraženje vlastitih
prava i druge slične osobine.
Odgojno
obrazovna laž posebno se razvija na fakultetima. Dijelom zato što je riječ o
odraslim osobama, a još većim dijelom zato što je to mjesto i vrijeme za
oblikovanje poslušnosti u budućim službenicima sustava laži.
Odgojno
obrazovna laž posebno ne podnosi kritičku misao. Ta kritička misao stvarno
nikad nije zadovoljna.
ESTRADNA LAŽ
Laž
industrije zabave koja i postoji da bi se sustav laži održao uz pjesmu, ples,
zabavne igre, navijanje i ostale oblike pripreme suvremenog čovjeka na život
kao spektakularnu laž. U Photoshopu estradna je laž dobila sjajno pomagalo i
sredstvo uljepšavanja. Laž je tako postala toliko lijepa da je gotovo pa
idealna. A ako je nešto gotovo pa idealno – kako u to ne vjerovati?
TELEVIZIJSKA LAŽ
Lako
dostupna laž do koje se dolazi uključivanjem televizijskog prijamnika. Slika
koja se emitira, potpomognuta glasom, efektima, scenografijom, šminkom,
dramaturškim obratima, jingleovima i drugim sredstvima ima cilj dovesti nas u
stanje svijesti u kojemu izgovorenome i viđenome vjerujemo kao istini samoj.
Televizijska
se laž povremeno koristi i istinom jer je od 'starih učitelja' naučeno da će se
povjerovati samo onim lažima u kojima ima bar malo istine.
Televizijska
laž je laž televizije kao medija gdje mala grupa ljudi uređuje i emitira za
veliku grupu ljudi. Malo ljudi ne može znati sve ono što zna velika grupa
ljudi. Zato velika grupa ljudi i ne može emitirati svoje programe.
FILOZOFIJSKA LAŽ
Laž
filozofije same da je dovoljno samo ljubiti mudrost, stremiti k mudrosti, biti
na putu, objavljivati tekstove i knjige o ljudima koji su objavljivali tekstove
i knjige u kojima su ti ljudi pisali o tekstovima i knjigama…
Mudrost
čeka!
Nema komentara:
Objavi komentar