KOMUNIKACIJSKI STAMPEDO
Upravljanje na
temelju posjedovanja važnih informacije danas je izraslo u upravljanje
posredstvom distribuiranja. Množina je zamijenila ono bitno. Informacija je postala
sve, a samim tim zapravo ništa. Ušli smo u doba kojemu ćemo morati pomjerati
granice gramatike i mijenjati diskurse da bismo se probili kroz ideološke zamke
novog na medijima utemeljenog kolonijalizma.
U tom smislu za početak predlažem rečenicu: Čovjek
je postao množina![1]
Ova nezgrapna
rečenica u kojoj čovjek prelazi u gramatički oblik izraz je sveukupnih promjena
u čovjeku uslijed utjecaja umnažanja, umrežavanja, globalnog komuniciranja,
masmedijskog zavođenja i manipuliranja.
Ova nas rečenica
uvodi u područje masovne psihologije
masmedija, područje koje nam razotkriva fašistoidno unificiranje ljudskih
pokušaja posredstvom masmedija.
Lakoća umnažanja i
distribuiranja (multi)medijskih uradaka (koja je povremeno uistinu
nepodnošljiva) otkrila je ljudskom biću da smo u dobu u kojemu se naziru nova
pravila i novi odnosi:
Vidljivost
zamjenjuje vrijednost.
Učestalost u
medijskoj razmjeni (bilo čega) postaje argumentom.
Misaono
argumentiranje postalo je samo dijelom medijske igre u kojoj intelektualci
glume da misle, a mediji glume da informiraju.
[1] Paolo Virno u Gramatici
mnoštva kaže: „Upotrijebio sam pojam 'mnoštvo' kako bih jednim jedinstvenim
terminom obuhvatio forme života i jezične igre koje karakteriziraju našu
epohu.“ Paolo Virno, Gramatika mnoštva,
Naklada Jesenski i Turk, Zagreb 2004, str.113
Nema komentara:
Objavi komentar