PSIHOLOGIJA PROGNOZERSKE NACIJE
Želim skrenuti pozornost na medijsko-psihološki mehanizam koji se razvija u hrvatskoj javnosti. Neaktivnošću politike pokrenut, ljenošču medija podržan, u sinekurama nevladinih udruga kiseljen... on se danas pretvorio u obrazac življenja. Živimo kao kibiceri u kartanju, ljudi koji iščekuju nove udarce: poreza, dugova, crnih kronika, ali i eventualnih uspjeha...
Turizam voli brojati noćenja. Svi živimo u napetosti hoće li
ove godine biti zabilježen koji postotak noćenja više. Umjesto da je stvorena
platforma uprezanja svih kreativnih snaga u razvijanje vizije kvalitetnog poslovanja
u turizmu – mediji nas pretvaraju u navijače, kibicere, zombije... Zar je
jedino pitanje kojim novinari mogu sudjelovati u razgovorima o turizmu ono o
broju noćenja? Zar je jedini oblik govora o turizmu oblik svojevrsne
(vremenske) prognoze broja noćenja?

Onako kako nijedan totalitarizam u povijesti nije bio moguć
bez šutnje ljudi znanosti i kulture, tako i u Hrvatskoj danas nije moguć nikakav
optimizam bez snažnih inicijativa upravo u području znanosti i kulture. No za
to su potrebna ministarstva koja bi to podržala, razvijala, pa i inspirirala, a
ne onemogućavala. Tamo gdje se pristalo na mrvice sredstava za kulturu,
pristalo se na mrvice duha i inovacije, na zatiranje vizija i mašte, pristalo
se na birokratsku razdiobu onoga što preostane.
Snaga se može osjetiti i tamo gdje nema novaca. Ako je ima.
Nema komentara:
Objavi komentar