29.7.16

MALO O VELIKIM LAŽIMA...

POLITIČKA LAŽ
Istina politike kao takve. Do izražaja naročit dolazi u političkim kampanjama kada istina politike kao takve postavlja temelje novim vladarima. Politička laž je oblik beskompromisnog kazivanja  istine zaobilaznim putem – grozomornim lažima.
Što je politička laž veća u nju je lakše povjerovati. Teško je naime ne vjerovati u nešto tko veliko kao što je grozomorno velika laž.
Političke laži izgovaraju ljudi koji se bore za istinu i boljitak svih nas. Zbog toga ih uvijek iznova biramo. Da nam ponovno izgovaraju svoje grozomorne laži.
Laži se uglavnom izgovaraju pred kamerama. Time se pospješuje privid da se govori istina, jer kamere nikad ne lažu…

RELIGIJSKA LAŽ
Laž religije kao takve koja duhovno i unutarnje pretvara u navijačko i političko. Religijske laži izgovaraju ljudi koji se kunu u Boga ali u njega ne vjeruju. Ponekada to mogu biti ljudi koji misle da vjeruju, ali sve što rade - rade protiv njega.
Religijske laži dijele nebo, daju Bogu različita imena, uzgajaju zlatnu telad, šalju ljude u ratove u kojima će ubijati druge ljude, ne ustaju protiv nepravednog grozomornog bogatstva onog dijela populacije od kojega primaju najveće donacije.
Religijska laž želi brendirati travu, pijesak, vodu, more, kamen, sitne i krupne životinje na određenom teritoriju. To je oblik religijske laži primjeren suvremenim marketinškim trendovima.
Laž u ime religije izravna je posljedica religijske laži. Svijet u kojemu bi bila važna supstanca, dakle vjera sama, mogao bi biti samo pošten svijet bez nejednakosti, ubijanja, zlostavljanja, ratovanja, izrabljivanja. Takav svijet do sada nismo upoznali. Kao posljedicu danas imamo i laž u ime religije kada se plaćeni ili naprosto bolesni ljudi pozivaju na religiju da bi imali opravdanje ubijati. Ne vide da time samo potvrđuju tisućljećima staru tradiciju religijske laži.

POSLOVNA LAŽ
Istina poslovanja u svijetu u kojemu je čovjek čovjeku sredstvo izrabljivanja a ne cilj. Poslovna laž je pretpostavka svakog poslovnog razgovora jer je pretpostavka realiziranja takvog ugovora koji će omogućiti veći profit.
Postoje male, srednje i velike poslovne laži. Za male poslovne laži ide se na duži odmor u zatvor. Za srednje velike poslovne laži gule se krumpiri ili se ide na uvjetnu kaznu. Velike poslovne laži prolaze nekažnjeno jer spadaju u kategoriju grozomorno velikih laži a, kako je pokazano na primjeru političke laži -  Teško je  ne vjerovati u nešto tko veliko kao što je grozomorno velika laž.
Poslovna carstva su carstva poslovnih laži. Interesantan je paradoks da što su ta carstva veća broj laži može biti manji. Tomu se ne treba čuditi imajući na umu teoriju brojeva, teoriju skupova ili teoriju ljudi svakodnevno pretvaranih u idiote.

ODGOJNO-OBRAZOVNA LAŽ
Laž suvremenog odgoja i obrazovanja. Temelji se na aksiomu koji kaže da je lakše izaći na kraj s poslušnikom koji ništa ne zna nego s 'odgajanikom' koji ne zna prestati s pitanjima. Odgojno-obrazovna laž da djelu je od vrtića do akademija znanosti. Poštuje se i izvrsnim ocjenama nagrađuje konformizam, 'odmjerenost', poslušnost, znanje uvlačenja, cinkanje, nekompliciranje, netraženje vlastitih prava i druge slične osobine.
Odgojno obrazovna laž posebno se razvija na fakultetima. Dijelom zato što je riječ o odraslim osobama, a još većim dijelom zato što je to mjesto i vrijeme za oblikovanje poslušnosti u budućim službenicima sustava laži.
Odgojno obrazovna laž posebno ne podnosi kritičku misao. Ta kritička misao stvarno nikad nije zadovoljna.

ESTRADNA LAŽ
Laž industrije zabave koja i postoji da bi se sustav laži održao uz pjesmu, ples, zabavne igre, navijanje i ostale oblike pripreme suvremenog čovjeka na život kao spektakularnu laž. U Photoshopu estradna je laž dobila sjajno pomagalo i sredstvo uljepšavanja. Laž je tako postala toliko lijepa da je gotovo pa idealna. A ako je nešto gotovo pa idealno – kako u to ne vjerovati?

TELEVIZIJSKA LAŽ
Lako dostupna laž do koje se dolazi uključivanjem televizijskog prijamnika. Slika koja se emitira, potpomognuta glasom, efektima, scenografijom, šminkom, dramaturškim obratima, jingleovima i drugim sredstvima ima cilj dovesti nas u stanje svijesti u kojemu izgovorenome i viđenome vjerujemo kao istini samoj.
Televizijska se laž povremeno koristi i istinom jer je od 'starih učitelja' naučeno da će se povjerovati samo onim lažima u kojima ima bar malo istine.
Televizijska laž je laž televizije kao medija gdje mala grupa ljudi uređuje i emitira za veliku grupu ljudi. Malo ljudi ne može znati sve ono što zna velika grupa ljudi. Zato velika grupa ljudi i ne može emitirati svoje programe.

FILOZOFIJSKA LAŽ
Laž filozofije same da je dovoljno samo ljubiti mudrost, stremiti k mudrosti, biti na putu, objavljivati tekstove i knjige o ljudima koji su objavljivali tekstove i knjige u kojima su ti ljudi pisali o tekstovima i knjigama…

Mudrost čeka!

Nema komentara:

Objavi komentar