DRUŠTVENA MREŽA ILI POLITIČKA MREŽA?
Ovih je dana facebook propao do
razine reklamnog oglasnog prostora za političke agitatore koji uvijek iznova
tragaju za novim naivcima koji će im pomoći da rade posao za koji im ne treba
ništa drugo osim vlastite ambicije, malo poslušnosti i karijerizma.
I uvijek iznova javljaju se iskreni
novi ljudi, iskrene nove inicijative, sasvim drukčiji ljudi koji će ovaj put
uistinu zastupati moje interese.
Iz ranijih sličnih situacija, kada
sam s nekima od njih i polemizirao i govorio im da od toga neće biti ništa,
odnosno da će samo poslužiti za jednu do dvije osobe u vrhu piramide 8kako se i
dogodilo) znam da smisla polemizirati nema.
Stvar je vrlo jednostavna: ili
netko radi na snaženju građanske inicijative, pravnih, medijskih financijskih i
drugih okvira snaženja te inicijative, ili je opet riječ o topovskom mesu za
lidere projektile.
Političari su BIROKRATI. U korijenu
je svake birokracije da onemogućuje ono što bi trebala omogućiti. Zakon njihove
hijerarhije čini ih gorim nego što pojedinačno jesu. Nepotizam na nepotizam,
karupcija na korupciju i stvar se kumulira do neslućenih visina. Tisuće
uhljebljenih zamljenjuju nove tisuće koje treba uhljebit. Transparentno
servisiranje države zamjenjuje se upravljanjem od strane političkih birokrata
koji svojim nagonima ne mogu ne podrediti medije, policiju, sudove i sve ostalo
što im je na raspolaganju.
U svemu tome, društvene mreže ovih
dana postaju mreže besplatne promidžbe ofucanih političkih kreatura ili
iskrenih umišljenika da će partijskim radom uzdići se iznad partitokrativnog
ponašanja ostalih hijerarhija.
Piramida je piramida, prijatelji, a
horizontalna komunikacija koliko god izgleda nedostižno i daleko zapravo je
blizu. Za njom treba posegnuuti u svakom trenutku i na svakom mjestu.
Najčešće se pojavljuju dvije teze:
jedna laže da su izbori naša građanska dužnost (jer ako su svi lažljivci i
prevaranti nije moja dužnost birati tko će me lagati) a druga kaže ako ne
izađete na izbore omogućit ćete ovima koji su vas do sada varali da to čine i
dalje (kao da nova hijerarhija nije nova samo po perfidnosti novih metoda i
novoj količini naivaca koji im služe kao 'živi štit').
Treba raditi na pomirenju
različitosti različitih građanskih inicijativa, na velikim građanskim
konferencijama gdje bi se satima pa i danima diskutiralo. Predstavljalo i
tragalo za zajedničkim nazivnicima i metodama, te na strategijama koje bi
osnaživale neprofitne medije, posebno elektroničke portale, odnosno one vrste
udruživanja novinara i medijskih stručnjaka koje bi omogućilo nove platforme
uspostavljanja javnosti.
Ta javnost, koja zasad postoji samo
i uglavnom na društvenim mrežama ovih je dana opasno kontaminirana
reklamiranjem bez plaćanja, tako da se bijeg s javne televizije (gdje ne možete
pobjeći od reklama unatoč pretplati) ne pokazuje plodotvornim.
Nema komentara:
Objavi komentar