MEDIJSKI INSTANT KARAKTERI
U vremenima kada se hodalo
vlastitim nogama, eventualno vozilo kočijom ili jahalo na konju, čovjek je
mogao odrediti razliku između pojedinih vrsta ljudskih karaktera. Bila su to
vremena kada je dosljednost nešto značila. Sokrat je ispio otrov premda je imao
i drugih mogućnosti. Nije osluškivao promjene u javnom mnijenju. Nije svoju
osobnost prilagođavao potrebama onih koji su kreirali javnost.
Danas smo svjedoci šokantnih karakternih
pirueta koje izvode javne osobe, posebno novinari, posebno novinari oboljeli od
poistovjećivanja vlastite ispravnosti i viđenosti na ekranima. To su dakle oni
koji povjeruju u svoju vlastitu sliku zagledanu u blesimetar.
Tako je moguće da neki novinari jedan
dan na sva usta hvale jednu vladu očekujući od nje čuda, a da već drugi dan,
kada nisu dobili ono što su željeli, počnu s razornom kritikom te iste vlade i
tih istih ljudi.
Svaku vladu, naravno, treba
kritizirati jer je to jedini način da se ta grupa ljudi natjera na posao i da
fotelje ne shvati kao nagradu nego kao obvezu rada bez prestanka (zbog
situacije u kakvoj se nalazimo). Jasno je da svako od nas može imati i
različito mišljenje o vladi na početku mandata, vladi nakon prvih 100 dana i
vladi nakon godinu, dvije. No, određuje li naš stav prema vladi nepristrano promišljanje
poteza vlade ili, kako je to slučaj s instant karakterima - pozicija koju ćemo dobiti ili nećemo dobiti?
Instant karakteri mijenjaju svoja
mišljenja ne zbog analiza stavova vlade ili pojedinaca iz vlade, nego zbog
obećanih a ne dobivenih fotelja. Svoju razornu snagu pokazuju tek pokazujući
ljutnju ugrađenu u odabrane tekstove s onih portala koje ranije ne bi niti
pogledali, citirajući autore na koje se ranije ne bi niti osvrnuli, uključujući
se u akcije koje bi ranije prešućivali.
Instant karakteri će promijeniti
vjeru, ideologiju, svjetonazore, prijatelje, ženu, svaku organizaciju u koju se
uključe (koja ih ne stavi na visokorangiranu poziciju), svaku strukovnu udrugu
koja ih upozori na nedolično ponašanje. Za razliku od doba kada se mladost
hvalila neprilagođenošću, oni će se maksimalno prilagoditi potrebama
televizijskog ekrana, idejama vlasti o potrebama ekrana, stavovima predsjednika
vlade o idejama vlasti o potrebama ekrana…
U tom je kontekstu posebno
interesantno pratiti i analizirati facebook komentare instant karaktera. To su u pravilu komentari
koje bi javnost mogla očekivati, koje će nalogodavci pozdraviti, kojima se
unatoč ranijim tekstovima i objavama instant karakter ubacuje na prvu liniju
medijski interesantne akcije, kojima se ubire medijska prašina podignuta bilo
gdje ili od bilo koga.
Instant karakteri su obično
medijske zvijezde. Ne zato što su se ti ljudi takvih karaktera dosljedno
ponašali, nego zato što su, uz pomoć
svog karaktera, uspjeli dugo ostati na medijskom nebu.
Javni servis ne treba instant karaktere
nego ljude od stava koji će sa svojim stavovima dolaziti i odlaziti, rasti i
povlačiti se. Dok se ne stvori takva klima, javnost će biti u raljama igara
kameleona zaslijepljenih reflektorima studija ili vlastitim fotografijama u
novinama.
Nema komentara:
Objavi komentar