LIHVARA STAROG SIN
„Ovaj svijet je duboko
nepravedan“ zavapio je Anton nakon tko
zna koje čaše kakvih sve pića. „A kakav bi drukčiji mogao biti kad u njemu
živimo i ti i ja“, odgovorilo je Antonu biće koje mu je sjedilo preko puta i uredno mu uzvraćalo
zdravicama.
„Ne razumijem“ pokušao
se Anton praviti naivnim…“kakve veze s nepravednim svijetom imamo ti i ja“ Ja
istina ne znam je li me više strah mene samog ili mračne ulice, ali to nema
veze ni sa čime…
Biće s druge strane
stola osmjehnu se pa započe:
„Pa vidi… ako se
osvrneš na godine koje su za tobom vidjet ćeš gomilu ljudi koje si morao
pregaziti da bi se večeras mogao u potpunom miru gaditi sam sebi. Tvoji su
uspjesi bili zapravo tvoji neuspjesi. Poslovi koje si dobio bili su dokaz tvoje
upletenosti u mrežu bez koje nije bilo moguće raditi. Tvoje kuće koje
posjeduješ rezultat su lihvarskog rada tvog vlastitog oca. Tvoje bavljenje
umjetnošću, samo je produžetak umjetnosti tvoje obitelji da financijsku nadmoć
pretvori u potporu nečemu što bi ti možda nazvao svojom karijerom.
Dok si bio mlad ideal
ti je bio nametnuti se svijetu. Danas ti je ideal sakriti svoju imovinu
nagomilanu zelenaškim kreditima tvog oca i ostati neprimjetnim u tišini
istraživanja vlastite bijede.“
„Čekaj, čekaj, malo“,
podiže Anton ruku u zrak zaustavljajući ovaj neočekivani napad. „Za poslove
svog oca ne odgovaram ja. Ja sam osoba koja je uvijek bila sklona ljepoti i
umjetnosti. Zapravo, osim velikih imena povijesti umjetnosti ja i nemam nekih
drugih, pravih prijatelja…“
Osoba koja je sjedila
Antonu preko puta otpi gutljaj, provuče ruke kroz kosu i nastavi: „To što nemaš
pravih prijatelja znak je da si i njih putem pregazio. Upoznavao si ih s ocem
koji je, baš u ratno vrijeme i baš u pravom trenutku mogao riješiti njihove
financijske probleme. Ti naravno nikada nisi obavljao prljave poslove koji su
slijedili. Nisi prijetio, oduzimao tuđe kuće, uništavao obitelji, dovodio ljude
na rub samoubojstva. Ti si umjetnik. Ti se baviš lijepim stvarima. A jesi li se
ikada zapitao kako je tvoj otac uspijevao od ljudi koje mu ti dovedeš na
temelju neke male posudbe dobiti stotine četvornih metara stambenog prostora?
Nije ti ni u jednom trenutku bilo čudno kako se gomilaju kuće u gradu na čijem
je vlasničkom listu tvoje prezime? Jesi
li se pogledao kada u ogledalo?
„Jesam – reče Anton i iznenada zamahnu polupraznom čašom prema
osobi koja mu je sjedila preko puta.
Lik na zidu kafića
razleti se na sve strane. Sa svih strana pristigoše pogledi ljudi prema
isusovskom licu čovjeka koji se godinama već svađa sam sa sobom.
„Sve je u redu…sve je u
redu…plaćam… imam novac… Ja sam samo jedan nesretni umjetnik, a ovo je moj
umjetnički koncept… Čovjek ionako nije ono što se vidi…pa zašto da se gleda?“
Svi su se vratili
svojim razgovorima ili tišinama.
„Sve je u redu“, ponavljala
je konobarica skupljajući ostatke čaše ispod nogu ljubitelja umjetnosti i nekretnina.
Znala je da će napojnica koju će dobiti biti dovoljna za subotnji školski izlet
njenog sina u muzej.
„Sve će biti u redu“
ponavljala je konobarica, ne sluteći koliko je blizu istini.
Anton je uredno
podmirio svoje obaveze. Petljajući
jezikom izgovorio je nešto poput isprike i koraknuo u noć. Bio je toliko pijan
da se osjećao slobodnim. Potpuno je zaboravio čega se više plaši - sebe sama
ili mračnih ulica.
Nema komentara:
Objavi komentar