16.3.19

NOVI ZELAND PODSJEĆA: GOVOR STROJNICE UVIJEK JE BIO NASTAVAK GOVORA MRŽNJE


NOVI ZELAND PODSJEĆA: GOVOR STROJNICE UVIJEK JE BIO NASTAVAK GOVORA MRŽNJE

Najviše od svega govori osmjeh osjećaja nadmoći masovnog ubojice u sudnici. Poruke tog osmjeha jednostavne su: „Ja sam učinio ono o čemu vi samo sanjate“. „Dosta je licemjernih priča o opasnosti od migranata. U igri je opasnost za bijelu rasu kao takvu“. „Moj život sada ima smisla jer sam pokazao da se može napraviti više“. „Ja sam danas najmoćniji čovjek svijeta jer se ne igram birokratskim zabranama ulaska muslimana u ovu ili onu zemlju.“ „Ne treba graditi zidove, nego ubijati one koji se usude ući na tlo kojemu ne pripadaju“. „Obišao sam zemlje u kojima sam vidio da je muslimane moguće istrijebiti ili barem toliko zaplašiti da se nikad više neće vratiti svojim kućama“. „Fotografirajte gospodo, to sam i htio. Pošaljite moju poruku širom svijeta. Neka svi mediji svijeta govore o mom činu. To će pomoći da imam sljedbenike“. „Vidite, ja se ne plašim. Čeka me samo zatvor. U muslimanima će nakon ovoga biti sve više straha. Nigdje se neće osjećati sigurno. To će pomoći da se pronađu plaćenici u njihovim redovima koji će odraditi 'osvetu'. A onda dolazi prava velika, naša, bijela, osveta“
Islam je već postao 'barbarska vanzemaljska religijska kultura', kako je prema CnN-u zabilježio britanski 'pisac' Milo Yiannopoulos. U Trumpovoj rečenici „Ja ne vidim porast bijelog nacionalizma“ kao da nedostaje jedna riječ: 'nažalost',  jer ono što Trump pokušava zabranama i zidovima ima svoju konzekvencu upravo u ovakvim masakrima kojih će nažalost biti sve više. Najstrašnije je što američki lider koristi riječ strašno, riječ koja najbolje oslikava baš njegove pokušaje proglašavanja ljudi druge boje kože, druge religije ili druge nacije ljudima niže vrijednosti. Pokušaj da se kaže kako su Americi dobro došli kvalitetni ljudi ali da joj ne trebaju problemi - uobičajeni je način ovog zagovornika hijerarhije da jasno da do znanja koji su ljudi u Americi prvi i iznad svih ostalih. A jeka onoga što se događa u Americi odjekuje svijetom.
Zidovi se mogu raditi na različite načine, od različitog materijala.
Ima li većeg zida od ljudskoga straha? Nema. Ako je strah na djelu onda ne treba graditi zidove. Trump je pokušao palestinske zidove promovirati kao globalno rješenje svjetskih migracija. Zaboravio je da će se njegovi domišljatiji sljedbenici dosjetiti da je jednostavnije proizvesti zidove u ljudima. Strah je efikasan otrov. Samo ga treba ubrizgati tamo gdje će najsnažnije djelovati. Tamo gdje su ljudi bespomoćni. Gdje se predaju na milost i nemilost Onome u koga vjeruju. Džamije će konačno postati opasno mjesto. Dijelom zbog straha od sličnih nedjela, dijelom zbog osjećaja nepravde i nemoći, osjećaja koji mogu biti podlogama za nova novačenja tajnih službi i tajnih društava.
Bijeli nacionalizam samo je odjek mrlja crne nafte, masmedijskog neokolonijalizma, osvajanja svijeta 'proizvodnjom pristanka'. Slučaj s Novog Zelanda, tako će nam se prikazivati, slučaj je posrnulog uma, ubojice zaluđene video igrama ili patološki slučaj sljedbeništva Breivika. Nažalost nije. Riječ je o konzekvenci geopolitičke, medijske, korporacijske, pa i političkih strategija koje se desetljećima igraju proizvodnje krivnje u ljudima koji hodaju po zemlji ispod koje su nafta i druga bogatstva koja 'tamošnji' necivilizirani ljudi ne znaju iskoristiti, a koji će civiliziranima pomoći da prošire granice civiliziranoga svijeta. Bog je bio nepravedan. Civilizirani bijeli čovjek to će ispraviti. Ako treba i istrebljenjem. Pokus s Balkanom nije uspio, ali je svim sljedbenicima svijeta pokazao smjer.
Svijet je prepun ljudi koji neodgovorno izgovaraju rečenice koje pozivaju na mržnju. Ponekad i neosviješteno, nerijetko financirano, najčešće indoktrinirano masmedijima i neodlučnošću političkih vođa da se uhvate u koštac s fenomenom mržnje u vlastitim narodima – te rečenice platforma su za nadogradnju koja vodi do ovog i sličnih masovnih ubojstava. Političari nad grobovima izgovaraju floskule, mediji daju ogromno vrijeme neargumentiranim osudama drugih i isijavanju mržnje, poneko sveučilište zna dati 'azil' otvorenom islamofobu koji samim tim postaje društveno i medijski relevantna osoba...
Govor strojnice uvijek je bio nastavak govora mržnje.
I za kraj. Divno je bit dio svijeta koji je osuđen na istrebljenje. Osjećam tegobu ali i veličinu predratnih Židova prema kojima su činjena nevjerojatna, zvijerima neprimjerena zvjerstva. Kao biće koje pokušava učiti iz povijesti svjestan sam da treba suzbiti osjećaje potrebe osvete. Palestina je pokazatelj kamo takvi osjećaji vode. Ne treba podizati zidove nego razgovarati. Jer, u krajnjoj liniji, ono što je učinio masovni ubojica ljudi u molitvi u džamijama na Novom Zelandu samo je čovjek. Kao i ja.
Uvijek treba probijati se do uzroka koji su doveli do nečega. Dvostruki kriteriji licemjerja današnjice nužno vode do genocidnih namjera. Mi se u pravilu bavimo posljedicama. Na njima je lakše skriti početke. Na nama ljudima je pokušati razotkrivati korijene licemjerja. Razgovorom. Pisanjem. Sučeljavanjem argumenata. Knjigama. Video predavanjima. Tribinama. A ako ne ide – onda opet ispočetka.  

Nema komentara:

Objavi komentar