9.7.12

TRAČ KAO STILSKA OKOSNICA JADRANKE KOSOR




TRAČ KAO STILSKA OKOSNICA JADRANKE KOSOR

Sve izbore koje je izgubila nije izgubila ona nego promašen medijski diskurs


Živimo u sustavu u kojemu jedan naslov članka u jednim novinama polemizira s drugim naslovom u drugim novinama (ili na nekom drugom mediju). Oprema jednih novina polemizira s opremom drugih novina. Nevažno je što se u tekstu nalazi nešto drugo (tko čita tekstove). Igra naslova perpetum je mobile stalne proizvodnje krvi u medijima.
Umjesto da se suprotstavljaju takvoj tendenciji, političari nerijetko svojim ishitrenim formulacijama, bahatošću ili površnošću – pomažu pretvaranju politike u razgovor gluhih pa i u trač.
Najveću uslugu traču kao stilskoj formi u politici učinila je Jadranka Kosor. Čak i onda kada je pokušavala zagovarati načelne stvari činila je to pristupom koji se nije razlikovao od razgovora prisnih ljudi uz kavu. Uvučena u svijet politike, gospođa Kosor nastavila je govoriti u radijski mikrofon i ispunjavati eter svojim mudrostima. No, patetika koja je prolazila u vrijeme rata i apeliranje na emocije u pričama o braniteljima u to vrijeme (što je vjerojatno privuklo njenog mecenu Tuđmana) i što je Jadranka Kosor radila dobro – pokazalo se potpuno promašenim u poratno doba.
Sve izbore koje je izgubila nije izgubila ona nego promašen medijski diskurs. Samouvjerenost bez pokrića, opterećenost vlastitim emocijama, pripisivanje vlastitih neuspjeha u komuniciranju drugima i konstantno spuštanje razine iznošenja političkih stavova na razinu trača – morali su rezultirati njenim definitivnim odlaskom. Komercijalna je televizijska kuća po mjeri budućnosti oblika komuniciranja koji je uzgajala i širila Jadranka Kosor.